2017 מקודשת 2017
  • على قدميك
  • موسيقى
  • عالمي
إشترك
twitter
facebook
עוצמה נשית בשישי בצהרים # חיירה עראבי (מאלי) / אסתר רדא אירחה את מארינה מקסימיליאן # תפילת נעילה: יעל דקלבאום ואנסמבל תפילת האמהות אירחו את מרים טוקאן ואבבה דסה


רגע לפני שהשבת יורדת על ירושלים, תחת צליית ענק שנפרסה מעל לבמה המרכזית של מגדל דוד, הזמנו אתכם להצטרף אלינו לחגיגית הסיום של מקודשת, שהפכה כבר מזמן למסורת גרוב, התעלות והמון המון מוסיקה טובה.

השנה נעלנו את מקודשת עם התפרצות של אנרגיה נשית על הבמה. כמו חיבוק אמהי גדול ועוטף, כך חיבקה אתכם המוסיקה: מגרוב אנרגטי חסר פשרות שעלה אלינו מאתיופה, דרך פצצה של אנרגיה ממאלי ועד לחמלה המלטפת והמפייסת של מבשרות התקווה הנשית של המזרח התיכון.

ראשונה עלתה לבמה אסתר רדא, עם מופע חדש שכלל את הלהיטים האהובים מאלבום הבכורה לצד טעימה מהחומרים החדשים שעומדים לככב באלבומה השני. קיבלנו גרוב לפרצוף מאחת הזמרות הכי ממגנטות ביקום. רדא אירחה את מארינה מקסימיליאן, לביצוע משותף מיוחד וגם ביצוע מיוחד עם חיירה עראבי.

אחריהן המיסה את לבכם מי שכונתה המלכה של הסהרה - חיירה עראבי ממאלי. עראבי, שמסמלת בגופה את מיזוג השבטים בארצה, הפכה להיות שגרירה של תרבות השירה הנשית ממערב אפריקה. לצד היותה פורצת דרך ומטיפה לסבלנות ולהבנה בין כל בני האדם, המופע של עראבי היה פצצה של אנרגיה שנודד בעוצמה וברוך בין בלוז מדברי, כלי הקשה ומקצבים מכל רחבי היבשת.

רגע לפני שהתפזרנו לשבת ירושלמית מרגיעה, עלתה לבמה יעל דקלבאום שאירחה את מרים טוקאן, אבבה דסה ואנסמבל תפילת האמהות. על במה אחת עלתה קבוצת נשים - חילוניות, דתיות, מוסלמיות, נוצריות ויהודיות - לשיר יחד באנסמבל שמחבר בין רגאיי, פולק, מוזיקה ערבית וספיריצ'ואלז.
לתפילות שכאלה אנחנו אומרים אמן בלב שלם.

על העמדה:

Music & Tunes - Orly Roots במסע מוסיקלי מכל רחבי הפלנטה

 

פתיחת דלתות: 13:00

תחילת מופע: 13:30



צילום: חיים יפים ברבלט

אירוע הסיום של מקודשת בסימן אנרגיה נשית

برج داوود