2017 מקודשת 2017
إشترك
twitter
facebook
אביב בכר ועדי רנרט במופע משותף על התפר שבין באך למזרח


המלחינים והמבצעים הנפלאים עדי רנרט ואביב בכר הגיעו למפגש הפסגה בנבל דוד משני מסלולים כמעט מנוגדים. רנרט הוא קלסיקאן שפלירטט עם הפופ וחזר לקלאסיקה האירופאית. בכר התחיל עם חיבור למנגינות המזרח ולמסורות סופיות והגיע משם עד ליוהאן סבסטיאן באך. במיוחד למקודשת 2017 הם המסו את החומות שבין מסורת קלאסית מערבית ובין הפלוקלור המזרחי שמגיע מאסיה הקטנה, כמו שרק מוסיקה יכולה לעשות.

הפסנתרן והמלחין עדי רנרט מלווה את המוסיקה הישראלית בארבעת העשורים האחרונים. החל מההרכב המיתולוגי ״ששת״ דרך לילה גוב, שלמה ארצי ורבים רבים אחרים, אך בשנים האחרונות חזר רנרט לעולמות המוסיקה הקלאסית ובמיוחד ליצירותיו של י.ס באך. אביב בכר, נגן כלי הפריטה, מגיע ממסורת עתיקת יומין של מוסיקה מהמזרח (טורקיה, כורדיסטן, איראן) וממסורות סופיות, אך גם הוא נמשך במיוחד ליצירותיו של גאון הבארוק הגרמני.
רנרט ובכר מצאו בנקל את המפתח לחיבור בין שני העולמות הללו: גם הקלאסי וגם האתני נכתבו עבור קהל של מאמינים, מוסיקה לנפש האדם הבא להתייחד עם בוראו. מנקודת המוצא הזו נולדו החיבור והמופע החדש של הצמד. 
בהופעה ביצעו השניים יצירות של באך בלבוש מזרחי ומנגד עיבודים מערביים קלאסיים לקטעים מהמזרח. בנוסף לדיאלוג המסקרן הזה, ובאותה הרוח,בוצעו בכר ורנרט שירים מקוריים של כל אחד מהם.



נבל דוד - הר ציון