מסע מוסיקלי שיוצא מאדיס אבבה, עובר בניו אורלינס ומגיע ללב ציון

2017 מקודשת 2017
إشترك
twitter
facebook
אבטה בריהון וחברים חגגו את החיבור בין אתיופיה לציון # אורח: אהוד בנאי


עבור כל אתיופי, יהודי או נוצרי, ירושלים מסמלת משהו מיוחד. שמימי. נשגב. חלומי. קצת כמו המוסיקה של אַבָּטֶה בָּרִיהוּן, מגדולי המוסיקאים האתיופים שפועלים בישראל.

אבטה, שזכה לכינוי "ג'ון קולטריין האתיופי" עוד בצעירותו, הגיע לבמה המרכזית של מקודשת כדי לחגוג בענק את המוסיקה האתיופית ואת החיבור המיוחד שלה לציון. בריהון חבר לספי ציזלינג (מהאחים רמירז) ולעוד שמונה נגנים וירטואוזיים כדי להציע לכולנו מופע מרגש, שכולו גילויים וחיבורים מוסיקליים שנעים על קו התפר שבין אדיס אבבה, ניו אורלינס ולב ציון.

ההופעה ניפתחה במופע א-קפלה מסורתי של קייסים אתיופים, שאליהם הצטרפו אבטה והלהקה עם שירים מסורתיים וחדשים. רגע מקודש במיוחד התרחש כשאהוד בנאי, אלוף החיבורים, עלה לבמה והצטרף לסופר גרופ לנעילת המופע.

בריהון היה על המסלול להפוך לכוכב על באתיופיה כשהחליט לעלות לישראל בעקבות משפחתו ב-1999. כמו רבים מבני קהילתו, הוא חווה קשיי קליטה רבים, נאלץ לזנוח את הסקסופון ולעבוד בשטיפת כליים וכמעט איבד את יכולות הנגינה בעקבות יבלות שלא הגלידו בידיו. בדרך נס, הצליחו מספר מוסיקאים מקומיים להשיב את בריהון לקדמת הבמה ומאז הוא ייצר, ניגן ושר בהרכבים אנסמבל ראס דשן, אנסמבל תזטה, כולומה ואף שיתף פעולה עם אריאל זילבר, ערן צור אנסמבל מזרח-מערב ועוד.



برج داوود