שוטטות לבנה 2016

2016 מקודשת 2016
  • שוטטות לבנה
  • موسيقى
  • مرسم
  • لقاء بمجموعة
إشترك
twitter
facebook
לילה שלם של חוויה מוסיקלית חוצת הגדרות, יבשות ואמונות


מגדל דוד, על כל חלליו, יתמלא בצלילים מכל העולם

בחצות הלילה, כשכולם מסביב כבר ישנים ושאון העיר הופך לעמעום, אנחנו פותחים את שעריו מגדל דוד ומזמינים אתכם ללילה שלם של הפתעות מוסיקליות מכל היבשות.

כמדי שנה, אנחנו מזמינים אתכם לשוטט איתנו מחצות הלילה ועד הזריחה בין כל חלליו הקסומים של מגדל דוד לאור הלבנה. לנדוד בין שירת דבקות הודית לניגונים עתיקים מפרס המוגשים בוייב אלקטרוני, לעבור משיריו של קרליבך המבוצעים באסטתיקת רגאיי למחוזות פסיכדליים שפוגשים את הסוואנה של אפריקה ולהרכיב לעצמכם את החוויה הלילית שלכם..
כשהשמש תשלח קרן אור ראשונה מעל לעיר העתיקה, נתכנס כולנו סביב הבמה המרכזית של המגדל למופע מיוחד של יסמין לוי, בת ירושלים, שמשלבת שירת לדינו, ריקודי פלמנקו ומקצבים ספרדיים מסורתיים למסע שהוא כולו שיר אהבה – לירושלים, למוסיקה ולאדם. אורחים מיוחדים - ישי לוי וכוכבה לוי.



ואלה האירועים המשתתפים

 

ארמון בזמן - בשורת הגרוב החדשה של אולם הקונצרטים

# מופע הפתיחה של שוטטות לבנה 2016 על הבמה המרכזית

 

הרפרטואר המוזיקלי של תזמורת ארמון בזמן מחבר בין המוסד הקלאסי־תזמורתי לסאונד עדכני מהעולם האינדי והאלקטרוני. "ארמון בזמן" היא יצירת מולטימדיה של מוזיקה, פרפורמנס ווידאו, המתארת מהלך של שבוע ובשיאו יום השבת. המופע הוא מסע בן שעה של מוזיקה המשחקת עם תפיסת הזמן של הקהל ושל המבצעים.

התזמורת הצעירה, שמרבית חבריה נמצאים בשנות העשרים לחייהם, קמה באופן עצמאי ב-2015 והיא מספקת חוויית קונצרט ייחודית וסוחפת לחובבי מוזיקה באשר הם. מקימי התזמורת, מתן דסקל ושלו נאמן תושבי תל-אביב, חילונים גמורים, שני סטודנטים שנפגשו ברימון ולא פחדו לחלום על תזמורת. השניים כתבו את היצירה בהשראת ספרו המכונן של הרב אברהם יהושע השל: "השבת", בו הוא פונה לאדם המודרני – דתי, חילוני או בן דת אחרת – ומבקש להתבונן על השבת כ"ארמון שאנחנו בונים בזמן" – תרופה לקצב המסחרר של החיים.

 

 

 

דואו גאידאהול

דואט של חמת חלילים ותוף הדאהול - בין הבלקן לאסיה

 

חמת החלילים הגאידה ותוף הדאהול הם כלים עתיקים, הנוכחים בגרסאות כאלה ואחרות בכמעט כל תרבות ברחבי העולם. שילוב שני הכלים הללו יוצר צליל קדום, עצמתי ומשלהב. במופע ינגנו מאירה ויוני מוזיקה עממית מארצות הבלקן ועד לחבל ארץ כורדיסטן. המקצבים הא-סימטריים יוצרים גרוב ייחודי המאפיין את הריקודים המסורתיים והעממיים. מוסיקת ריקודים זו מנוגנת בכפרים בחגים, בחתונות, בפסטיבלים ובשאר אירועי החיים והיומיום.

מאירה ויוני מנגנים יחד מזה מספר שנים בהרכבים ובפרוייקטים שונים, (להקת עורבים, גאידושקה, III project) והופיעו יחדיו בפסטיבלים בארץ ובחו"ל

 

 

 

הלב והמעיין

מוזיקה יהודית שורשית בעיבודים ובלחנים ממזרח וממערב

 

חסיד חב״ד שהוא מעבד מוסיקאלי ונגן בס, נגן קלרינט מגדולי נגני הכלייזמר בעולם, נגן אקורדיון בוגר האקדמיה למוסיקה בטשקנט ונגן כלי הקשה שניגן עם הרכבי רוק ומוזיקה אתנית - הם הנבחרת שמרכיבה את ״הלב והמעיין״.

ההרכב מנגן מוזיקה יהודית שורשית בעיבודים ולחנים המשלבים מוזיקה קלאסית, אתנית ומוסיקה יהודית ממזרח וממערב.

חברי ההרכב הוציאו 5 אלבומים מוערכים, הופיעו בהצלחה בכל רחבי העולם ושיתפו פעולה עם אמנים מאביתר בנאי, ברי סחרוף ועד סימפונט רעננה.

 

 

ֿ

פעימות

לחוות את העוצמה הראשונית של המוסיקה

 

שנים רבות לפני שהמוזיקה התרחקה מאיתנו אל הבמה ואל נחלת המקצוענים, זמן רב לפני שהאזניות והמכשור האלקטרוני אפשרו לנו להתבודד עם השירים היתה המוסיקה חוויה של יחד כחלק בלתי נפרד מחיי הקהילה והכפר: כאמצעי לתקשורת, להבעת רגשות, לחגיגות וציון אירועים, לשינוי מצבי תודעה ולריפוי. בכל מקום ובכל תרבות היה למוסיקה מקום מרכזי ככח המאפשר לאדם להתעלות מעל ליומיום אל תוך חוויה של אחדות והתמלאות. מתוך געגוע אל אותו המרחב ׳פעימות׳ נוצר.

׳
פעימות׳ הוא מופע/טקס מוסיקלי המזמין את הקהל לחוויה של יצירת מוסיקה ספונטנית יחד עם המוסיקאים שעל הבמה. ׳פעימות׳ מתחיל מתוך הקשבה עמוקה, נשימה ופעימה איטית ובסיסית. מלודיות פשוטות מושרות שוב ושוב, משקיטות את המחשבה אל תוך מצב של נוכחות שקטה. אט אט המלודיות הופכות מורכבות יותר, קולות נוספים, הזמנה לחופש ולאלתור משותפים מחברים לרגש ולרגע וכשהקצב מתגבר הגוף מוזמן לקחת חלק בחגיגה.
המופע נוצר ע״י עומר גונן-האלה מתוך ההבנה שמוסיקה היא כח אדיר שמשפיע על כולנו ויכול לשנות את חיינו לטובה.

 

 

 

קרליבך ברגאיי

מחווה ירושלמית לשיריו של ר׳ שלמה קרליבך במקצבים היישר מהאי הקאריבי

 

הזמר והכנר בן ירושלים מיכאל גריילסאמר במחווה יוצאת דופן לשיריו של ר׳ שלמה קרליבך. המופע ישלב בין שיריו המוכרים של קרליבך, לצד שיריהם האהובים של מיכאל ושמרית גריילסאמר.

מיכאל נולד בירושלים להורים שעלו מצרפת ומבלגיה. שהקימו בית מסורתי, דו לשוני עם זיקה חזקה לתרבות ולמוזיקה. בגיל ההתבגרות מתחיל מיכאל להתרחק מהשורשים של המוסיקה הקלאסית ולגלות עינין בסגנונות רבים בינהם: מוסיקה אירית, רגאיי, ורוק.

במהלך הקריירה הופיע מיכאל עם הלהקה האירית הותיקה ״קטיפה שחורה״ וגם לצג אומנים רבים ומוכרים, ביניהם: ברי סחרוף, עלמה זהר, התקווה 6, אלון אולארצ'יק ומוש בן ארי.

בשנת 2009, הוציא מיכאל בישראל ובצרפת את אלבומו הראשון 'מתעורר - Je me réveille'. האלבום יצא בחברת התקליטים הצרפתית היוקרתית ״Naïve״. הצלחת האלבום זימנה למיכאל הזדמנות להופיע כחימום לאמנים ידועים כמו

Ziggy Marley , Amadou et Mariam, Macy Gray והופיע על אותה במה יחד עם גדולי המוזיקאים מאירלנד, מהאיים הקריביים ועוד. בשנה שעברה הפיק מופע מחווה לשיריו של ר׳ שלמה קרליבך איתו יגיע לשוטטות הלבנה ובשנה הבאה גם ברחבי ארצות הברית.

 

 

 

רוח נושבת בזמן

רביעיית איסטרומנטלית, מוזיקאי מעיראק ורקדנית עברייה במפגש של זמן ורוח

 

רביעיית זאמאן לוקחת את מאזיניה למסע של מוזיקה מקורית שנכתבה בהשראת סגנונות שונים: ממקורות היהדות, מעומק המוזיקה הערבית, משמחת המוסיקה האירית והצוענת ומהדיוק בוירטואוזיות הג'אז. אל הרביעייה חוברים בני הזוג אלנומה, רקדנית מישראל ובן זוגה נגן עוד וזמר מעיראק.
ציר המופע המשותף נע סביב שלושה היבטים של האמנות והנשימה- מוזיקה, מחול ושירה ומתעלת את הנשגב לפתיחתה של דרך התאחדות עם הבורא. ששת האמנים על הבמה נפגשים לכדי נשמה אחת בדרך הלב.

 

 

 

תמר שאוקי - שורשים

מסע שמתחיל בהמנונים של זמרות ערב הגדולות ומסתיים ביצירה מקורית, אישית וישראלית

 

תמר היא דור שלישי בארץ למשפחת שָאוּקִי. נכדתם של אמל וסלים שָאוּקִי, צמד מוזיקאים ידוע אשר עלה מלבנון בשנות ה-60 והיה מוכר בכל ארצות ערב. כילדה, ספגה תמר את המוזיקה הערבית בבית סבא וסבתא, אך בפועל קיבלה חינוך מוזיקלי פורמאלי מערבי (מוזיקה קלאסית וג'אז), שהשפיע רבות על עשייתה המוזיקלית בכלל וכתיבת והלחנת שיריה בפרט. בשלוש וחצי השנים האחרונות, חוזרת תמר לשורשיה הלבנוניים, המוזיקה הערבית תופסת מקום חדש ומרכזי בחייה והצלילים שלא זכרה שהכירה, הפכו למוכרים, אהובים ועמוקים.
המופע "שורשים", משלב בין המוזיקה הערבית הקלאסית של גדולי הזמרות (מאום כלתום עד פיירוז), חומרים מקוריים של סלים ואמל שָאוּקִי ומוזיקה מקורית של תמר. חיבור בין המזרח למערב.

 

 

 

annaRF

חגיגה שהיא שילוב של חתונה בכרודיסטאן, רייב ג'מייקני וחפלה באיסטנבול

 

אחרי טור עולמי עמוס בו כבשו עשרות במות ברחבי העולם, זכו לאהדה הולכת וגוברת במדינות ערב (טורקיה, ערב הסעודית, איראן, לבנון) , הוזמנו לפגישה היסטורית עם האפיפיור בעקבות פועלם חוצה הגבולות לקירוב לבבות ועם 26 מיליון צפיות ביו- טיוב, אין ספק שזו ה-שנה של אנאערף. עם אלבום שלישי שכולל שיתופי פעולה מרתקים עם זמרים מרחבי העולם, הלהקה שעשתה הכי הרבה רעש בשנה האחרונה מגיעה למופע אינטימי וקרוב במגדל דוד.
כבר ארבע שנים שאנאערף נמצאים בטור עולמי מתמשך וחבריה חיים בדרכים. מהמסע ברחבי הגלובוס הם שואבים מקצבים ייחודיים ומקומיים לתוך סאונד ייחודי שפיתחו עם השנים – מוזיקה אתנית עם וייב אלקטרוני ייחודי המלווה בכלי נגינה עתיקים (קמנצ'ה פרסי, סאז טורקי, נאי מצרי), וזה לא רק נשמע אקלקטי זה גם מקפיץ, מרקיד וחגיגי.

 

 

 

AZMERO PROJECT – MELA MELA

מוזיקה אמהרית בפרשנות ישראלית מקומית ומרתקת

 

פרויקט אזמרו הינו פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בארץ. הפרויקט מפגיש אמנים מתרבויות שונות ודורות שונים אשר יוצרים ומבצעים יחד מוזיקה אמהרית בפרשנות ישראלית מקומית ומרתקת. שירה אתיופית בליווי אקוסטי של 2 עוּדים, קונטרבס וכלי הקשה מזרח תיכוניים.

המופע מבוסס על שירי אהבה ופילוסופיה מאתיופיה, בהגשה מרעננת של 3 זמרים אתיופים אשר גדלו על השירים האלה בילדותם באתיופיה. סולומון מרשה - זמר ושחקן קולנוע ותיאטרון, עם קול רגיש ומרגש מיוחד במינו ביחד עם גטהון מלדה - זמר, קלידן ומפיק מוזיקלי, שניחן בשירת אדמה שורשית ונוגעת, אליהם מצטרפת הזמרת אבבה דסה הנפלאה אשר מייצגת את הדור החדש והשירה המודרנית. הליווי המוזיקלי המפתיע מתבצע על ידי שני נגני עוּד (עידן טולדנו ואנדרי אילין), המשתמשים בטכניקות נגינה חדשות המציגות את העוּד ככלי נגינה אוניברסאלי רב תרבותי, אליהם מצטרפים נגן הקונטרבס המוכשר אביתר חרמש, ואמן כלי ההקשה אורי דקל. המופע מלווה בקטעי ריקוד מסורתיים של הרקדנית עלמוורק איילה, שחקנית התיאטרון האפריקאי- הישראלי, המביאה עימה פרשנות אישית לריקוד המסורתי.

 

 

 

Liraz

כשמוסיקה איראנית פוגשת ביטים אלקטורנים על הציר שבין טהרן, ירושלים ולוס אנג׳לס

 

הזמרת והשחקנית לירז צ'רכי בפרוייקט מוזיקלי ייחודי שמשלב מוזיקה איראנית משנות ה-60-70 וביטים ומוזיקה אלקטרונית עכשווית. כמי שנולדה להורים יוצאי איראן, ספגה לירז כבר מילדותה את התרבות הפרסית דרך מוזיקה עממית, מאכלים מסורתיים ושפה שעוברת בירושה. אך דווקא באחד מביקוריה בלוס אנג׳לס, ברחובות המהגרים האיראניים, נחשפה לירז ליצירות מוזיקליות חדשות של מתנגדי המהפכה: דוגמת הזמרת האגדית גוגוש (Googoosh) והזמר הנודע דריוש (Dariush), אותה המוזיקה שנבצר מהוריה לשמוע בעקבות המהפכה באיראן.

החיבור בין ביטים לבין יצירות איראניות בפרוייקט המוזיקלי קשור לרצון הבוער של לירז לשלב בין הסיפור המסורתי של הוריה לבין הסיפור העכשווי שלה. כך נוצר החיבור עם המפיק ״ריג׳ויסר״ על מנת להעניק ליצירה המורכבת את הסאונד הייחודי של L.A המהדהד לאותו ביקור מכונן. עבור לירז, שתי הקצוות הללו, הסאונד האלקטרוני והצלילים הקלאסיים, מתארים את הסיפור האישי שלה ושל משפחתה ואת הסיפור של איראן הנעה בין מהפכות.
המופע יכלול קאברים ושירים מקוריים אותם הלחינה וכתבה לירז יחד עם אמנים איראניים. בדומה לסיפורה האישי גם המופע נע בין צלילים מלנכוליים לבין מקצבים מהירים ורקידים במעטפת של סימפולים וביטים אלקטרוניים מייד ביי ריג׳וייסר.

 

 

 

 

TIGRIS

אפרודליק, סרף, פאוור-פופ וגרוב במופע שהוא ג׳ונגל צבעוני של צלילים

 

טיגריס הם חבורת מוזיקאים חסרי גבולות ומעצורים.

חברי ההרכב לוקחים את המוזיקה המערב והמזרח אפריקאית והקאריבית של שנות ה- 70, מערבבת עם מוזיקת פופ, רוק וסרף עכשווית ויוצרים סאונד מודרני וייחודי להם.

הגרובים המשוגעים, שילוב הכלים המיוחד, הלחנים הממכרים והווירטואוזיות של חברי ההרכב,

ממקמים את טיגריס במקום חדש על מפת המוזיקה האפריקאית המקורית השוטפת את העולם.

המוזיקה של טיגריס מאופיינת בסאונד פסיכדלי, מסורתי ומודרני כאשר כל אחד מהנגנים מביא איתו

רקע מוזיקלי שונה שבסופו של דבר מייצר את הסאונד הייחודי שנשמע כמו שבט שזה עתה התגלה

במעמקי הג׳ונגלים של היקום.

 

 

 

برج داوود