לירז - Liraz

2016 מקודשת 2016
  • שוטטות לבנה
  • موسيقى
إشترك
twitter
facebook
כשמוסיקה איראנית פוגשת ביטים אלקטורנים על הציר שבין טהרן, ירושלים ולוס אנג׳לס # חלק ממופעי שוטטות לבנה 2016


הזמרת והשחקנית לירז צ'רכי בפרוייקט מוזיקלי ייחודי שמשלב מוזיקה איראנית משנות ה-60-70 וביטים ומוזיקה אלקטרונית עכשווית. כמי שנולדה להורים יוצאי איראן, ספגה לירז כבר מילדותה את התרבות הפרסית דרך מוזיקה עממית, מאכלים מסורתיים ושפה שעוברת בירושה. אך דווקא באחד מביקוריה בלוס אנג׳לס, ברחובות המהגרים האיראניים, נחשפה לירז ליצירות מוזיקליות חדשות של מתנגדי המהפכה: דוגמת הזמרת האגדית גוגוש (Googoosh) והזמר הנודע דריוש (Dariush), אותה המוזיקה שנבצר מהוריה לשמוע בעקבות המהפכה באיראן. 



צילום: נעם שוגונובסקי, חיים יפים, דניאל הוך, חנן בר אסולין

החיבור בין ביטים לבין יצירות איראניות בפרוייקט המוזיקלי קשור לרצון הבוער של לירז לשלב בין הסיפור המסורתי של הוריה לבין הסיפור העכשווי שלה. כך נוצר החיבור עם המפיק ״ריג׳ויסר״ על מנת להעניק ליצירה המורכבת את הסאונד הייחודי של L.A המהדהד לאותו ביקור מכונן. עבור לירז, שתי הקצוות הללו, הסאונד האלקטרוני והצלילים הקלאסיים, מתארים את הסיפור האישי שלה ושל משפחתה ואת הסיפור של איראן הנעה בין מהפכות.

המופע יכלול קאברים ושירים מקוריים אותם הלחינה וכתבה לירז יחד עם אמנים איראניים. בדומה לסיפורה האישי גם המופע נע בין צלילים מלנכוליים לבין מקצבים מהירים ורקידים במעטפת של סימפולים וביטים אלקטרוניים מייד ביי ריג׳וייסר.

برج داوود