חגיגת נעילה

2016 מקודשת 2016
  • اشترك
  • على قدميك
  • موسيقى
  • عالمي
إشترك
twitter
facebook
חגיגת הנעילה של מקודשת 2016 נדדה בין הודו, פקיסטן, טורקיה וספרד – שהתאחדו על במה אחת קסומה, מכילה ומוצלת, רגע לפני כניסת השבת.


את החגיגה פתחנו בשיתוף פעולה מנענע ישבנים בין בום פם, הרכב הסרף-רוק הישראלי המצליח, לסלדה, אגדת מוסיקה טורקית ששורפת את הבמה גם בגיל 67. המופע המשותף של סלדה, שמשלבת רוק מתקדם ופסיכדליה עם מוסיקת פולק טורקית אסלית, ושל בום פם, ההרכב הישראלי ששילב רוק עם השפעות מהמזרח הקרוב עוד לפני שזה היה הבון טון, כבר הקפיץ מאות אלפים בפרימווירה ספרד, womad אנגליה, רוסקילדה דנמרק ורבים אחרים.



Photos: Juri Hiensch, Zohar Ron, Chen Wagshall, Dor Kedmi

 

אחריהם נפגשו על הבמה התרבויות והמסורות המוסיקליות של הודו-פקיסטן ושל ספרד למופע שהוא כולו קול, דבקות ותשוקה. המופע ״קוואלי-פלמנקו״ בניהולו המוסיקאלי של ירון פאר, ימילא את מגדל דוד בקולות אקסטטיים רבי עצמה שמקורם בפקיסטן ובהודו, הקוראים לייחד ולרומם את הנפש האנושית מתוך שירת דבקות מעוררת שכל כולה התמסרות ושבח לאלוהי.
במופע משותף מיוחד לפסטיבל חברו חברי הקוואליה לשוקי שוויקי, אחד מנציגיה הבכירים של ״סצנת הפלמקו הישראלית״, והפנטו את כולנו עם מפגש לא שגרתי בין שירת הדבקות הסופית לבין השיר והריקוד של הפלנקו מספרד. לכל השפע הזה הצטרף כאמן אורח שי צברי.

עם הכניסה לחגיגה ובין המופעים, על העמדה מיכל רוז, שנגנה סט שטייל בין הפסיכדליה התורכית דרך אגן הים התיכון, ממזרח אסיה לגרוב ספרדי, מצפון אפריקה עד למגדל דוד.

 

برج داوود