2016 מקודשת 2016
  • على قدميك
  • موسيقى
  • عالمي
إشترك
twitter
facebook
מופע קצבי, סוחף ומהפנט של אחד מהכוכבים הגדולים ביותר של אפריקה


אין כמעט גבול או חומה שבאבא מאל לא פרץ. אין  ניגודים שהוא לא פסח עליהם בקלילות. ואין כמעט קצוות -  מוסיקליים ואישים - שהוא לא הצליח לחבר. 



Photo: Noam Chojnowski

באבא מאל נולד בכלל למשפחת דייגים בסנגל והיה אמור לצאת, כמו כל אחיו, אל הים. אבל המוסיקה משכה אותו אליה ולמרות שלא היה בן למשפחת גריוט ונאסר עליו לנגן ולשיר, הוא הפך לאחד משגרירי המוסיקה המערב אפריקאית.
הוא מוסלמי אדוק שמטיף לזכויות נשים, לוחם חברתי ופעיל אקטיבי בניסיון לבלום את מגפת האיידס ביבשת השחורה, אבל לפני הכל הוא אגדה מוסיקלית חיה. חמוש בגיטרה ובקול שמספר את כל הסיפור גם למי שלא מבין את השפה, הוא משלב מוסיקה אפריקאית מסורתית עם השפעות קובניות, ברזילאיות, ערביות ואמריקניות.
ההופעות של באבא מאל הן פצצות בלתי מבוקרת של אנרגיה, קצב וריקוד, שמתבססות על שנים ארוכות של מופעים ספונטניים וכמעט יומיומיים של מאל ולהקתו ברחבי אפריקה. לישראל הגיע באבא מאל בפעם הראשונה, עם האלבום Traveller, שעוסק בהנאות שביציאה למסעות ובסיפוק שלחזור הביתה.

עוד לפני המופע, עלה לעמדה עמרי שריר (DJ Bush Beats) עם מוסיקת נשמה מרחבי יבשת אפריקה מסורות מגוונות, קלאסיקות מודרניות, פרשנויות חדשות, מקומיות ומערביות ל: גרוב, סול, ג׳אז ופולק אפריקאי שמח ומזוקק

 

برج داوود