Junun

2015 פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת
  • على قدميك
  • موسيقى
  • لقاء بمجموعة
إشترك
twitter
facebook
שי בן צור (ישראל) ג'וני גרינווד (אנגליה) - Junoon תזמורת הגרוב מרג׳סטאן


האחד נולד באוקספורד ולמד מוסיקה קלאסית, השני נולד בניו יורק ועלה לישראל בגיל ארבע. האחד הוא הגיטריסט והמנוע היצירתי של אחת מלהקות הרוק החשובות ביותר בעשורים האחרונים, השני התחיל את דרכו בלהקת מטאל עד שגילה במקרה את קסמה של המוסיקה ההודית.

האחד המציא את עצמו מחדש כמלחין הבית של תזמורת הבי.בי.סי, מפיק אלבומי דאב ויוצר פסקולים לגדולי הבמאים, השני עזב את ישראל לטובת רג'אסטן והחליט לשלב בשירת הקוואלי המסורתית טקסטים בעברית אחרי שקרא ציטוט של ג'לאל א דין רומי - "אדם שאינו מדבר את שפתו הופך אילם גם אם הוא למד מאה שירים".

האחד ג'וני גרינווד, הגיטריסט הבריטי הנודע שהפך למלחין קלאסי וליוצר אוונגרד, השני שי בן צור, הרוקיסט הישראלי שהפך למאסטר בשירה הודית בעברית.

 

החיבור הזה בין מזרח ומערב, בין קדום ומתקדם, בין מסורתי לאוונגרדי הוביל לכך שלאחרונה נכנסו השניים, יחד עם 12 נגנים הודים מסורתיים, לשלושה שבועות אינטנסיביים של נגינה והקלטות בארמון המהראג׳ה בראג׳סטן. תוצאת העבודה המשותפת והייחודית שלהם - אלבום משותף כפול וסרט דוקומנטרי של הבמאי המוערך פול תומס אנדרסון - עלתה בהופעת טרום בכורה בין-לאומית בפסטיבל

הועלה ב-1 בספטמבר, 2015



צילומים: נועם שוגנובסקי

برج داوود