השוחה

2015 החזית
  • مزعزع
  • على قدميك
  • غير مصنف
  • تجريبي
  • انتاج اصلي
  • موسيقى
  • عالمي
إشترك
twitter
facebook


לילה של ביטים, תופים מלוכלכים ואלקטרוניקה שבורה מבורות הירי של התודעה | בשיתוף תדר ו-HEADZ

הליין Headz בשיתוף עם רדיו תדר הביאו את החזית לנקודת רתיחה במתחם הרכבת. היה בתכנית: ליינאפ שהיה עושה כל אמא גאה. תופים מלוכלכים, הזיות, גרוב מהצד האפל, אלקטרוניקה לא ארוזה וניימדרופינג שכלל את מפיק העל הבריטי לוק וייברט שהגיע לביקור ראשון בירושלים, תופעת הקאלט Drumetrics Collective מסן דייגו, בביצוע חי ובימתי ראשון לאלבום של מארקי פאנק בהרכב של 12 משתתפים (Instinct Sound Company), תקלוט של אטיין ז'ומה וקוסמיק נמן מהלייבל הצרפתי ורסטיל, ועוד מחסנית שלמה של תקלוטים וביטים מאת: הקטיק, יונתן בירי, גוביבוש, גילי דה קיד, סטינקי ראשנ'ס ויוג

 Instinct Sound Company

השקת אלבום חדש של מארקי פאנק בהרכב של 10 נגנים + אורחים

שוזין (3421), מורפלקסיס, אורי "מיקסמונסטר" ורטהיים (התפוחים), גל פרנקל, חנן בן סימון, והאורחים שושנה שרה ונעם יעיש (יאפים עם ג'יפים) הם רק חלק מנבחרת שלמה בניצוחו של מארקי פאנק, שהציגה לראשונה את ה-Instinct Sound Company - הופעה ראשונה מסוגה המבוססת על חומרים מהאלבום החדש.

שבע שנים מאז אלבום הסולו הראשון שלו ("forgot the word"), חזר מארקי עם אלבום חדש שנושא את השם "Instinct". בהשראת סרטי מתח ואקשן מאירופה של שנות ה-70, הוא חקר את אחת מתחושות היסוד ברגש האנושי - הפחד - תוך כדי שהוא עושה את הקרוס הלא שגרתי בין גרוב לפינות האפלוליות של התודעה. 

 Luke Vibert (Rephlex, Ninja Tune, Warp)

מפיק האלקטרוניקה האגדי מאנגליה הגיע לאלקודס

מפיק העל הבריטי שהגיע לביקור ראשון ומרגש באלקודס, היה מוכן להישבע שאין לו עשירית מושג מה הולך לנגן, וזה באמת נשאר ככה עד כמה דקות לפני שהוא עלה לעמדה. זה וואחד סימן שאלה כשמדובר באקספרימנטליסט נצחי כמו וייברט, שההשורשים שלו נטועים בלייבל החלוצי של אפקס טווין Rephlex, שהתחיל את דרכו בתחילת שנות ה-90 בקורנוול, הרחק מרדאר ההייפ של לונדון, ולקח על עצמו להמציא את המוזיקה האלקטרונית שעדיין לא נשמעה. מאז, ובמהלך כמעט 25 שנות פעילות הוא התנסה באי אילו סגנונות ופעל תחת מגוון שמות כשהוא יוצר אמביינט, ג'אנגל, IDM, טריפ הופ ואסיד כולל הנגזרות והאזורים האפורים שבין לבין, ומשחרר תדיר חומרים ב-Warp, Ninja Tune ועוד אי אילו לייבלים.

 Drumetrics Collective (San Diego)

קולקטיב התופים הסגפני מסן דייגו הגיע לגיחה נדירה לחזית

גאנג'סופי: “I’m still trying to get beats from these motherfuckers!”

בכנסייה לא יוצאת דופן בבנקרס היל, סן דייגו, במורד המסדרון, אחרי המזבח, ומאחורי דלת קטנה במעלה גרם מדרגות צר, שוכן אולפן הקלטות שלא הרבה ידוע עליו לעולם. מדובר בכור מחצבתם של הקולקטיב  Drumetrics - כנראה הדבר הכי רותח בעולם הביטים/הזיות, שמתעקש להישאר מאחורי דלתיים סגורות. זה לא עוד סיפור על להקה מוכשרת שלא רוצה להתראיין - מייסד הקולקטיב MRR (מייקל ריימונד ראסל) וחבריו טבעו בשנים האחרונות סאונד כל כך ייחודי, שכמעט אפשר להתייחס אליו כז'אנר בפני עצמו: זה נשמע כאילו מתופפי הגרוב הכי פסיכיים ביקום הניחו את האופטימיות של הפאנק בצד, וניסו לייצר פסקול פסיכדלי למותחן פסיכולוגי משנות השבעים. 

השאלה המתבקשת היא, איך לעזאזל הם הצליחו להתחבא מהעולם במשך שנים? בכל זאת מדובר באנשים ששיתפו פעולה באולפן עם אדריאן יאנג, גאנג'סופי, גאסלאמפ קילר, מאלקולם קאטו (Heliocentrics), גוסטפייס קילה (Wu Tang), ושאת הקטעים שלהם אפשר לשמוע כבר שנים במיקסטייפים של פלייניג לוטוס, קוטמה, גאסלאמפ ואי אילו די-ג'יים ומפיקים שהפכו מכורים לסגנון. את התשובה אולי אפשר לגרד מתוך הראיון היחיד אי פעם שהעניק MRR למקומון בסן דייגו בו הוא מסביר: "אני רק רוצה לעשות מוזיקה ולא להיות עסוק בלהקרין את הדימוי של מה שאנחנו עושים".

דראמטריקס הגיעו לחזית אחרי סיבוב הופעות קצר אך מושקע כחלק מה-Gaslamp Killer Experience בפסטיבל קואצ'לה ובלוס אנג'לס, בהרכב של חמישה משתתפים שכלל תופים, גיטרה, בס, מקלדות וסינתסייזרים.

 Yonatan Biri (Headz/Raash)

ביטים חיים מתים

יונתן בירי ריטש את הביטים של ההיפ הופ, התיך אותם עם החוויה של הטכנו ולקח את כל העסק למקום חדש - גרוב כבד שנצרך בסבלנות, מפורר אותך מבפנים, ומשתלט על התודעה.

 

Guvibosch

אלכימאות MPC

האקס ירושלמי גוביבוש, חצי מהצמד NEFT לצד רוקי בי, הוא וירטואוז MPC שמפיל לסתות לרצפה. הוא מסמפל כל דבר שזז, טוחן אותו דק, ויוצק אותו לתוך היפ הופ אינסטרומנטלי מוזר וייחודי. בהיסטוריה הלא רחוקה הוא הוביל את סצינת הבאס של ירושלים במסגרת הליין "דאב אל וואד" וההופעה החיה היא קאלט בהתהוות.  

 

Stinky Russians

סקס, סמים וקלאב הוטל טבריה

קיריל צ'ריקובר (אשכרה מתים) ובר פאבר (אשכרה מתים/רובוקוף) טוחנים דק את כל העולמות המוזיקליים האינסופיים שמהם הם מושפעים, ויוצקים אותם לתוך מוזיקת רייב טהורה בארבע על ארבע. סרטי אימה ישנים, בי מוביז, Pאנק, אלקטרוניקה מוקדמת, דאב וקראוט רוק הם רק חלק מהקוד שמרכיב את הגנום של השניים, שמסתמנים כאחת התופעות הכי ורסטיליות של הדאנספלור המקומי.


Gilli Tha Kid (Headz/Raash)

גרוב מורבידי לגיל הרך

הפטיפוניסט הירושלמי אוסף גרוב כבד, לפעמים אלים, מאינספור תקופות ומקומות, וכורך אותם לעלילה אחת קוהרנטית ומזיזה. מאחורי הפסבדונים מסתתר גילי לוי - המנהל האמנותי של החזית, מייסד הרדיו והלייבל רעשHour וליין המסיבות הניסיוני Headz שמותח מידי חודש את הגבולות המקובלים על הדאנספלור הישראלי.

 

Etienne Jaumet & Cosmic Neman (Zombie Zombie, Versatile Records)

תקלוט ורסטילי של הדואו מזומבי זומבי

אטיין ז'ומה וקוסמיק נמן מוכיחים ש-Zombie Zombie זה יותר מלהקה - זו הוויה. השניים שיחררו יחד ולחוד אינספור מיקסטייפים מצויינים שסיפקו הצצה לסקרנות הבלתי נדלית שלהם. יש שם הכל - מדאב ועד טכנו, מהיפ הופ אבסטרקטי וביטים לאלקטרוניקה מוקדמת, ומפסיכדליה לדיסקו. הם הגיעו לאירוע הסיום של החזית עם הגישה הורסטילית שכל כך מאפיינת אותם, לסט אלקטרוני בארבע על ארבע


Yogg

ארבע על ארבע בין אטמוספירות

המפיק והדי ג'יי האקס ירושלמי יובל גורן, הוא אחד הקולות החדשים והמעניינים על הדאנספלור האלקטרוני. הוא הגיע לחזית עם סט מגוון שחוצה בין אטמוספירות שונות של האוס, טכנו, ואסיד.

 



זאפה (מתחם הרכבת)