נקודת ציון - היום השישי והאחרון

2014 נקודת ציון
  • انتاج اصلي
  • موسيقى
  • راديو
  • حوار
إشترك
twitter
facebook
אברם בר / הפינאלה: הניידת כאוהל אברהם


אחרי העיסוק בחורבן הבית בתשעה באב, עברנו לעסוק בבית כאתר אירוח בתכנית שהוקדשה לאוהל אברהם, אותו מושג ביהדות הקורא לארח כל אדם. התוכנית שודרה מפתח האברם בר שבכיכר הדוידקה ועל אף שגילנו במהלכה שהשם של המקום קשור בכלל לאביו של יוסי ואזנה, בעל המקום, ולא לאברהם אבינו – לא נתנו לעובדות להרוס לנו את התוכניות.



במהלך התוכנית דיברנו עם ג'קי לוי על הקשר בין הכנסת אורחים לשנאת קמצנות, עם פעיל התיירות ממזרח העיר ראאד סעדה, שהוא בין המקימים של מסלול הטיולים המזרח תיכוני "שביל אברהם", והפכנו את הניידת לאוהל אברהם קטן ונודד כשאירחנו את הזמרת והמוסיקאית שמרית גריילסאמר בשיחה על מוסיקה, אהבה ויצירה. 

הנה מספר ציטוטים מתוך השיחות שקיימנו:
"ראית פעם אדם קמצן מאושר? קמצנות ושמחה לא ממש הולכות ביחד. אברהם אבינו עשה בחירה מעולה באופן שבו הוא התייחס לזרים. אני חושב שעד עצם היום הזה רובנו המכריע לא יכולים לסלוח לקמצנות״. (ג'קי לוי)

"כשיהודים מרביצים לערבים זה לא רגיש מדי. להיפך, צריך לא לכבס את הכביסה המלוכלכת בפנים, צריך לחשוף את זה, לנקות את הפצע, את המוגלה, ורק על ידי החשיפה אנחנו נצליח לטפל בזה בצורת חינוך, מודעות ערכים שאנחנו רוצים להקנות לילדים שלנו״. (מעוז ינון)

"זה התבשל כל השנים האחרונות שהחברה הישראלית נרדמה סביב הרבה ערכי יסוד, גם במישור היהודי של מוסר יהודי וגם במישור הישראלי שאנחנו שותפים לו המון עמים, נרדמנו בתוך החומרנות, בתוך הצורה שבה אנשים רוכשים תרבות והלוואי שאם יצא איזשהו טוב ורפואה מהכשת הנחש הזה שחווינו, שתהיה לעידון ולהבנה שאנחנו שותפים פה לגורל ולמציאות שהיא מאוד עוצמתית ושכדאי להוביל את זה לכיוון חיובי״. (גיל רון שמע)

לשמיעת התוכנית המלאה

מרכז העיר