נקודת ציון - היום הרביעי

2014 נקודת ציון
  • انتاج اصلي
  • موسيقى
  • راديو
  • حوار
إشترك
twitter
facebook
בית אביחי ועצרת דברו אל לב ירושלים


את תשעה באב עצמו ציינו במרכז התרבות בית אבי חי עם יום שלם של דיונים והקרנות סרטים בנושא שנאה וקולנוע. ניידת "נקודת ציון" שהתמקמה בחניה של המרכז בחרה לדבר דווקא עם אלה שמנסים להפיץ אהבה, כמו הסופרת אליענה אלמוג שמפעילה קבוצות שיח בין ישראלים לפלסטינים בימים כתיקונים ופתחה קבוצת שיחה בין שמאלנים לימנים בעקבות השסע שנפער בחברה, ועם ליל פטישי שהקימה יחד עם חבריה את "הוועד נגד גזענות" שפועל בירושלים מול קבוצות ימין קיצוני אלימות.



שוחחנו גם עם ראש הישיבה החילונית אריאל לוינסון ועם צילה חיון על העצרת שהתקיימה במוצאי תשעה באב במתחם התחנה הראשונה, שגם אותה העברנו בשידור חי, על המאבק של "הרוב השפוי" להמשיך ולהשמיע את קולו.

להלן מקבץ ציטוטים מיום השידורים:
"אני נשבעת לירושלים את כל מה שאנחנו חייבים לה. לה כי היא הלב שלנו. לה בתור לב האומה שלנו. אני נשבעת לה ואני קוראת למי שבא להתעורר ולדבר על ליבה של ירושלים. אני קוראת לכל אלה שליבם פתוח להישבע גם הם ולהעיר את ליבה של ירושלים. אני מאמינה שאם נעיר את ליבה של ירושלים, נעיר את לבו של העם כולו. ואם נעיר את לבו של העם כולו, חזקה עלינו שגם נעיר את העולם" (צילה חיון)

"היום התעוררתי בבוקר אחרי עשרות שעות וימים של דאגה תוססת שאני לא יכולה לתאר אותה. בשעה שמונה וחצי בבוקר קיבלתי טלפון ושמעתי את קולו המתוק של בני אומר לי 'אמא, אני בחוץ", עכשיו יש לי דאגה אחת פחות" (צילה חיון)

"אני מפחדת מאוד ממה שקורה כאן עכשיו. אני מפחדת על הרבה מאוד חברים שלי. אני פחות מפחדת ברגע שבו אני מסתובבת בעיר. אני לא מרגישה באופן אישי פחד על עצמי כרגע, אבל כן, קורה פה משהו נורא מפחיד לחברה שאנחנו חיים בה" (ליל פטישי)

לשמיעת התוכנית המלאה

מרכז העיר