תחנת מחאה מול בית ראש הממשלה - לא התקיים בגלל הלחימה בדרום

2014 מתחת להר
  • اشترك
  • انتاج اصلي
  • عرض فني
إشترك
twitter
facebook


אחד האתרים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של המחאה החברתית והציבורית בישראל הוא פיסת המדרכה שמול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. למרות שכמה מהמאבקים ששינו את המציאות הישראלית ב-30 שנים האחרונות התקיימו על המדרכה הזו, דבר לא מרמז על חשיבותה מלבד שני ספסלים ציבוריים ושלט של עיריית ירושלים המכריז "אסורה תליית שלטים או הדבקת מודעות במקום". פסטיבל מתחת להר לאמנות ציבורית חדשה ביקש לשנות את המצב הזה על ידי הקמת תחנת מחאה מול בית ראש הממשלה. את התחנה עיצבו סטודנטים לתואר שני בעיצוב מבצלאל, במסגרת פרויקט מיוחד בהנחיית המעצבים טל ארז וגלית שבו. במהלך ימי הפסטיבל התחנה הייתה אמורה להתמלא באביזרים להפגנות, סימונים מיוחדים ומתקנים זמניים שעוצבו כתרומה יצירתית לעתיד המחאה הציבורית בישראל.
הפרויקט יוצא הדופן הזה בקש לחזק את הלגיטימיות והחשיבות של פעולת המחאה ולהגביר את המודעות לחופש ההתאספות והביטוי הפוליטי במרחב הציבורי, בקרב הרשויות והציבור גם יחד. הפרויקט שאף גם לשפר את חזות האתר והשימושיות שלו, להציע פתרונות עיצוביים שישרתו את המפגינים, ויקלו על התאספות ושהיה במקום. והכי חשוב, להגדיל את הנראות ואת תשומת הלב הציבורית שיקבלו האנשים המגלמים בגופם את אחד מהעקרונות החשובים ביותר בדמוקרטיה: זכות וחובת המחאה.
רצינו לחנוך את תחנת המחאה באירוע מיוחד, עם המעצבים לתדרוך, שאלות, והתנסות עם הציבור בארגז הכלים החדש.
בשיתוף בצלאל - אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים
על התמחות "אודות עיצוב" לתואר שני בעיצוב בבצלאל
התמחות "אודות עיצוב" מאפשרת למעצבים-יוצרים לגבש גישה ביקורתית ושפה אישית בתחום דינאמי של עיצוב אקספרימנטאלי ובוחנת את תפקידי המעצב בעולם משתנה. בוגריה משתלבים כיוצרים, אוצרים, כותבים, מרצים ויזמים משפיעים בשדה העיצוב והתרבות. התוכנית שואפת להעשיר חקירה יוצרת ולהרחיב את מנעד הפעולה העיצובית  ועוסקת במגמות עכשויות בשיח הבינלאומי של עולם העיצוב, מתוך הקשרים פילוסופיים, חברתיים, תרבותיים וטכנולוגיים.

 



القدس