House

2014 פסטיבל בבית
  • عرض
  • عرض فني
  • عالمي
إشترك
twitter
facebook


רצינו להזמין אתכם לריטואל הערב של בניין מגורים בלב שכונה ירושלמית, אבל למציאות הישראלית היו תכניות משלה. רצינו לתת לכם להציץ לקולות העולים מהדירות, למופע התאורה שמתרחש כמו מעצמו, לטקסים הקטנים, ליום שמתפוגג ומפנה מקום ללילה להיכנס - בהצגה הכי אמיתית שאפשר לדמיין. House הוא מופע דוקומנטרי בו הבניין כולו הופך למופע. הצופים, ממוקמים מבחוץ, היו אמורים לחבוש אוזניות המחוברות למכשיר שמע, ולהפוך לרואים ובלתי נראים, עדים לרגעים קטנים וסיפורים גדולים.  

השעה 20.00 בערב, שעת המקלחות של בלה מדירה 3. הגדולים רבים מי יקלח את יונתן, אבל יונתן בכלל ברח. בדירה 5, איבתיסאם מטגנת חביתות, פאולינו עדיין מסתובב בחוץ עם חברים ועוד רגע פיונה נרדמת על הספה. הדלת בדירה 4 נטרקת. רמי חזר מתפילת ערבית, עכשיו יעשן סיגריה מהירה בחלון לפני שישכיב את הילדים לישון. תהל, הסטודנטית לרפואה מהעברית, מדירה 7 משתרעת על הספה, זורקת את הנעלים לצדדים אחרי יום מתיש בחדר הדיסקציה, עוד רגע מתחילה ללמוד את הפרק הבא למבחן.

היצירה House נדדה ברחבי העולם  (בואנוס איירס, אוטרכט, ורשה, ברלין).

דומיניק הובר, יוצר המופע, הוא במאי ומעצב שוויצרי. הוא המתעניין ביצירה במרחבים שלעיתים נראים כמו סט של סרט, בהם הצופה יכול להסתובב בתוכו ומסביבו. כמו בעיקרון המציאות הרבודה (Augmented reality), הובר אוהב לעשות הרחבה, מניפולציה והשתנות של המרחב הפיזי, של מציאויות או של מצבים, דרך התערבות אמנותית ומציאת דרך חדשה לקרוא את העולם הסובב אותנו.

כבמאי וכמעצב עבד עם יוצרים מובילים בתחומם כמו המחזאי סטפנס סימונס, קבוצת רימיני פרוטוקול ועוד, לצד תיאטראות מוכרים באירופה (לוזן, בריסל, בזל) ובניו יורק.

במאי: דומיניק הובר
מעצב פסקול:  דניאל מאיר
מפיקה: עדי קראוס
תודה לכל דיירי הבניין, השותפים ליצירה: איבתיסאם, רמי וחווה, גיא וזיוה, תהל, שיר, אורלי ובלה והילדים
תודה מיוחדת גם לאבישי הרץ מרשת התיווך רי/מקס בירושלים

 



القدس