على فكرة (עלא פיקרה) - לא התקיים בגלל הלחימה בדרום

2014 פסטיבל בבית
  • انتاج اصلي
  • موسيقى
  • لقاء بمجموعة
  • حوار
  • فلسفة
إشترك
twitter
facebook


* בערבית מדוברת: דֶּרֶךְ אַגַּב
לחבר במקום להפריד, לגשר במקום להרחיק, להפגיש במקום לנתק ולהכיר במקום להתנכר.
עלא פיקרה הוא פרויקט יזמות חברתית של שני סטודנטים הגרים יחד בדירה משותפת בשכונת נחלאות הירושלמית, המבקשים להתמודד עם הפערים בין מזרח ומערב ירושלים ועם הנתק בין תושבי השכונות השונות. דרך ארוחות, הרצאות, סיורים, תכניות לחילופי שפה ומפגשים ישירים, הם מנסים ליצור מרחב עירוני משותף שבו תושבים משכונות שונות יוכלו לתקשר ולשתף פעולה, והכל כבדרך אגב.
תכננו, בפסטיבל בבית, להכניס אתכם אל הבית של החברים, שירקחו עבורכם שלושה ערבי תרבות שונים. שכל ערב מורכב מתוכנית אמנותית מתחלפת, שעוסקת בקו התפר התרבותי המשותף שבין מזרח ומערב. 
רצינו להזמין אתכם להכנס אל הסלון הירושלמי, ולפגוש את המורכבות של העיר פנים אל פנים. כל יום היה אמור להיות מוקדש למדיום אחר (קולנוע ערבי עכשווי, מוזיקה ושירה של מזרח תיכון חדש, פרויקט צילום מרתק שנע בין התחנה המרכזית של מערב העיר וזו שבמזרחה ועוד) בהשתתפות אמנים, אנשי מילה ורוח. בין המשתתפים: התזמורת הערבית יהודית של האקדמיה למוזיקה, דניאל גרומר, אייל ביזאווי, מייסלון חמוד, ועוד. זאת היתה התכנית:
ערב ראשון: בו תוכלו להציץ לסצנת הקולנוע הערבי העכשווי מול קולנוע מזרחי, יחד עם אייל שגיא ביזאוי (כותב הטור ״רלבנט״ בעיתון הארץ) ומיסלון חמוד (במאית קולנוע).
ערב שני: בו נזמין אתכם להרצאה של פרופסור דוד אוחנה מאוניברסיטת בן גוריון שידבר על שירתה של ז׳קלין כהנוב, בלווי הרכב מתוך התזמורת הערבית יהודית של האקדמיה למוסיקה בירושלים.
ערב שלישי: ובו טעימה ממהותו של הבית של יונתן וליאל: מפגש זהויות בדרך אגב של מזרח העיר ומערבה.

 



נחלאות