2013 We
  • تجريبي
  • غير مصنف
  • عرض
  • انتصابة
إشترك
twitter
facebook
מפגש פסגה של יוצרים מאוחדים מהארץ והעולם


כשהפסטי-כנס החל לגבש את דרכו לפני יותר משנתיים, ידענו שאנחנו רוצים ש-We יהווה פלפורמה למפגש בין קולקטיבים, לשיחות, מסגרת בה ניתן להחליף חוויות, רשמים, להציג מודלים שמניעים אותם, וליצור עבודות חדשות ומרגשות, ביחד ולחוד. כשהתכנסנו השנה בעמק המצלבה, בזווית התבוננות מושלמת על המנזר מצד אחד ועל הכנסת מהצד השני, בשבט צופי מצדה, הוזרקה משמעות חדשה למשימה שהפסטי-כנס לקח על עצמו. בין הרצאות, סדנאות, מיצגים ומופעים, משתתפי הקולקטיבים ניסחו מחדש את דרכי העשייה שלהם, בחנו אלה את אלו, הציגו ביחד, אכלו ביחד ובעיקר, הפכו לחלק פעיל מקהילה מסעירה של יוצרים בארץ ובעולם, שרק הולכת ומתרחבת מדי שנה, מדי פסטי-כנס. אנחנו עדיין מנסים לנסח לעצמנו את עוצמת החוויות לה זכינו השנה, ונמשיך גם לחלוק אותן איתכם, בעזרת תיעוד וידאו, צילומים וטקסטים שיעלו כאן בשבועות הקרובים. נתראה ב-2014.

על אירועי השנה:
זוהי השנה השנייה שבה יאגד We - פסטי-כנס לקולקטיבים יוצרים קבוצות של יוצרים מאוחדים מהארץ ומהעולם לפעילות משותפת בירושלים: כנס שיתופי ובינלאומי לקולקטיבים מתחומים שונים ופסטיבל פתוח שחושף את פעילותם הייחודית לקהל הרחב במשך יומיים.
 
 We, שנוצר ביוזמת עונת התרבות בירושלים ומגזין אף, שואף להפגיש בין קולקטיבים הפועלים במרחבים שונים, למפות את הכאן והעכשיו ולפנטז את העתיד לבוא. הסיפור שלנו מורכב לא רק מהפרויקטים שיוצר כל קולקטיב בנפרד, אלא מהאפשרויות העולות מתוך השהות המשותפת. אנחנו מבקשים להציב זרקור על הפרצופים, הסיפורים והמנגנונים שגרמו להתגבשותם של קולקטיבים ולהציע מקום שבו אפשר להעלות שאלות - ולאו דווקא לקבל תשובות - לגבי מודלים שונים של עשייה.
 
השנה ניצור במקום חדש ומפתיע בעמק המצלבה, אליוֿ יתנקזו מרחבים מגוונים של עשייה חופשית - מיצגים, צילום קולקטיבי, ציור בזמן אמת, גרפיטי, כוריאוגרפיה, אמנות רדיקלית בעולם הדתי, קולנוע תיעודי ומעורב חברתית, וידאו ארט שייווצר ברחבי ירושלים ועם הקהל, תיאטרון בובות וחפצים למבוגרים ועוד.
 
הפסטי-כנס ימשיך לחקור מודלים לפעילות קולקטיבית על סוגיה בארץ ובעולם, כמו גם את המתחים המעורבים בקשר בין זהות למרחב. האירוע מזמין את הקולקטיבים לחקור ולצקת תוכן אל תוך מבנה בירושלים, אשר הופך לא רק לזירת פעילות ומפגש, אלא גם למשתתף מרכזי. במתחם הפסטי-כנס ייערכו סדנאות, הופעות, מיצגים, שיחות וסיורים מהבוקר ועד הלילה.


מנהלים אמנותיים: לאו ליברמן, רותם רוזנטל
מיתוג וקונספט: יותם קלנר
מפיק: נועם כוזר
מנהל אמנותי, עונת התרבות בירושלים: איתי מאוטנר



القدس