גוש 50

2013 פסטיבל בבית
  • اشترك
  • عرض
  • عرض فني
إشترك
twitter
facebook


זאת היתה חוויה של מציאות אחרת. נכנסתם איתנו לאחד ממגדלי היוקרה האקסקלוסיביים בעיר, לפנטהאוז יוקרתי ומודרני, עם נוף עוצר נשימה, במיקום המבוקש בירושלים. לקחתם חלק בפנטזיה נדל"נית שתכניס אתכם לנעליו של האלפיון העליון.
מי פתח את הדלת?
ענת איזנברג היא בימאית פרפורמנס. היא חוקרת את מגמות הבנייה הנוכחיות במגורי יוקרה בירושלים, פרוייקטים המבוססים על יצירה של קהילות סגורות, עצמאיות, עם זהויות בלתי תלויות אשר נבנות בקפידה.
יחד עם האמן מירקו ווינקל, הם מפתחים עבודות סייט ספסיפיק המתעסקות בשוק שיווק נדל"ן ובמגדלי יוקרה. הם יצרו את Life&Strive-make yourself rich in two hours באיסטנבול ב-2010 ואת רפובליקה # 1-4 עבור פסטיבל "Context" בתיאטרון Hebbel Am Ufer בברלין. העבודה האחרונה שלהם נוצרה בבניין הולדורף אסטוריה בברלין

גוש 50 ממוקם בין רחוב הנביאים מצפון, רחוב יפו מדרום ורחוב הרב קוק ושטראוס. הוא נקרא על שם מספר הגוש 30050 המאוכלס בעיקר באוכלוסיה חרדית. מאז 2006 קיבל האיזור תנופת בניה ופועלות בו בין היתר חברת אפריקה ישראל, מנרב, אזורים, וארקדי גיידמאק שרכש את בית החולים ביקור חולים. באזור נמצאים מבנים בעלי ערך היסטורי וארכיטקטוני כגון בית טיכו, מוסד הרב קוק, חצר סרגיי, קמפוס מכללת הדסה, בית הקשתות, ובית הבישוף - המשמש באופן זמני כמשרד המכירות של חברת אזורים.

טווח המחירים עבור דירות חדשות בשכונה מתחיל ב־40 אלף ומגיע ל-90 אלף שקל למ"ר בקומות הגבוהות, מהן נשקף נוף העיר העתיקה.

מדובר בדירות רפאים, שכן רחוב הנביאים מאופיין ב“השתלטות" של בעלי הון זרים (יהודים מצרפת, ארה”ב, אנגליה ופנמה) שמשלמים סכומי עתק על מנת למצוא דירה בעיר הקודש אותה הם פוקדים מספר ימים או שבועות בשנה.

- See more at: http://2013.jerusalemseason.com/content/event/gush-50-heb#sthash.gagBqS3r.dpuf



القدس