אצל נטע ועמית - סוק אל כלאלה

2013 פסטיבל בבית
  • انتاج اصلي
  • على قدميك
  • موسيقى
  • لقاء بمجموعة
إشترك
twitter
facebook
חגיגה של מוסיקה מגרבית ואמנות בקטמונים


מה בבית?
נטע אלקיים ועמית חי כהן, זוג בחיים וביצירה פתחו לכם את הדלת לערב מרתק של אמנות ומוזיקה שהעלה חיוך ענק על השפתיים. ביקור בבית שלהם הוא גם ביקור במחוזות ילדותם- בעברם שבנתיבות, בהווה שבקטמונים ובמבט לעתיד טוב יותר. הם משלבים אמנות פלסטית עם וידאו, מוזיקה ואמירה חברתית חזקה. ממוקמים בשכונת הקטמונים, פעילים ומחוברים לטבור החברתי של העיר.



צילומים: חנן בר אסולין

האירוע התחיל בסטודיו - שם הוצגו יצירות אמנות של נטע מתוך תערוכתה האחרונה "חוט של זהב", לצד עבודות וידאו של עמית והמשיך בסלון, יחד עם נגנים נוספים, אלכוהול, מטעמים, והמון מוזיקה צפון אפריקאית משובחת עם טוויסט עכשווי.

מי פתחו את הדלת?
נטע אלקיים, 1980, יוצרת רב- תחומית וזמרת, ילידת נתיבות, חיה ועובדת בירושלים.
סיימה תיכון במגמת מוזיקה ולמדה במסלול האקדמי לאמנות במכללת קיי, באר שבע. לאחר מכן המשיכה לימודי אמנות בקלישר, תל אביב ולימודי מיצג בבמת–מיצג. עסקה באמנות המיצג, לצד אמנות פלסטית והופיעה בפסטיבלים שונים, בין היתר ׳מנופים׳ בירושלים ובפסטיבל Crane בפריז. בתערוכותיה נטע מציגה ציורים, רישומים, רקמות, אנימציות, פסלים ועבודות וידאו- ארט. מבין תערוכותיה: "אבוחצירה 7" (2005), "אינטימי" (2007), ״השגחה" (2008), "אנט וסמר" (2009), "חלוצה" (2012). “חוט של זהב" (2013), תערוכה משותפת עם אביה אמן היודאיקה, מיכאל אלקיים. נטע מלמדת אמנות בתיכון "ליפתא" בירושלים.

עמית חי כהן, 1982, יוצר רב- תחומי, נולד וגדל בנתיבות, חי ועובד בירושלים.
מלחין מוזיקה לקולנוע ומחול, ניגן בהרכבים שונים על פסנתר ועוד. ב 2005 הקים אולפן פוסט פרודקשן וב-2006 ניהל את אולפני Lud low במנהטן - ניו יורק. בתחום הקולנוע יצר סרטים קצרים מתוך מאבקי השכונות של ירושלים והציג עבודות וידאו דאנס ווידאו- ארט. בתחום המחול הקים קבוצה עם הכוריאוגרף צביקה איזיקיאס ויצרו יחד את העבודה "טארב" ו"קאדם" בהפקה של סוזן דלל. עמית כותב לקולנוע ומאמריו על ההיסטוריה המזרחית תורגמו ופורסמו בגרמנית, ערבית וצרפתית.

 

קטמון