מקהלת שיראנא

2012 פסטיבל בבית
  • موسيقى
  • لقاء بمجموعة
إشترك
twitter
facebook
מהמרכז הערבי יהודי, יפו


מבעד ליומיום שרות ומתופפות עשרים נשים שירי עם עבריים לצד שירי עם פלסטיניים, תימניים, יווניים, גרוזיניים ועוד. המופע ארח את הקהל באינטימיות של חדר חזרות, שאפשרה הצצה אל אחורי הקלעים של העשייה המוזיקלית והמרקם האנושי המיוחד של המקהלה. במופע שולבו ראיונות, מתכונים וטקסטים של ריטואלים יומיומיים. את המופע לוו שני נגנים בפסנתר, עוד, כינור, אקורדיון, גיטרה, וכלי הקשה.



צילומים: שניר קציר

 מי פתח את הדלת?
"שיראנא" -"שירה" (בעברית) = "ראנא" (בערבית), מקהלה של נשים יהודיות, מוסלמיות ונוצריות,אשר הוקמה בשנת 2008 ע"י המרכז הערבי יהודי ביפו השייך לאגף קהילה נוער וספורט בעיריית תל אביב- יפו. המקהלה הופיעה באירועים רבים, זכתה בפרסים ואף הוזמנה על ידי חווה אלברשטיין ללוותה באלבום "ברוך הבא".

איפה?
המופע התארח בביתו של שייח' סופי אשר מתגורר בשכונת א-טור, שבמזרח ירושלים - איברהים אבו אל-הוואה, המוכר בכינויו "המארח מהר הזיתים" ו"שגריר השלום". איברהים, המקדיש את חייו לשלום ולדיאלוג בין העמים, הסב את בית ילדותו למקום המארח את אנשי כל העולם, מציע להם מיטה וארוחות ללא תשלום, מאפשר לכל מי שחפץ להתארח ולנהל דו–שיח בירושלים. המופע של שיראנא התקיים על גג הבית הצופה על קו התפר של העיר, בעברית ובערבית, ובקש ולו לרגע לפתוח דלת אמנותית למציאות אחרת.

א-טור