קבצן 7

2012 פסטיבל בבית
  • اشترك
  • انتاج اصلي
  • لقاء بمجموعة
  • حوار
  • عرض
  • رقص
إشترك
twitter
facebook
מפגש רב תחומי סביב "מעשה בשבעה קבצנים"


אנסמבל כע"ת ואורחים
הראשון עיוור, השני חרש, השלישי כבד פה, הרביעי בעל צוואר עקום, החמישי גיבן, השישי גידם חסר ידיים וסיפורו של הקבצן השביעי חסר הרגליים, לא מסופר ולא יסופר לעולם. לפחות עד שיבוא המשיח...

 



צילומים: נועם מוסקוביץ'

קבצן 7 הוא מפגש רב תחומי סביב "מעשה בשבעה קבצנים", סיפור של ר' נחמן, הפורץ דרך מנטאלית חדשנית ביחסו לגוף, מתוך יכולת נדירה המשלבת הומור ואירוניה.

רקדני אנסמבל כע"ת- שחבריו הם דתיים המבקשים לשלב את אהבתם לתורה ולעולם המחול העכשווי, חברו לאנשי רוח, אמני גוף, רבנים ומוסיקאים לערב של צירופים מופלאים ומוזרים. במהלך המופע הוזמן הקהל לחפש באופן פעיל, דרך לימוד בחברותות, מחקר משותף ומופע מחול אחר זה שסיפורו מעולם לא סופר - הקבצן השביעי.

איפה?
מיקומו של קבצן 7 מקפל בחובו חוויה בפני עצמה - מופע מחול בבית כנסת אורתודוקסי.

בית הכנסת "יקר" אשר ארח את המופע נוסד ב- 1992, על שמו של יעקב קאפל רוזן ומשמש כמרכז חינוכי ותרבותי. בית הכנסת מבקש להתייחס לתורה הנוגעת הן בדעתו והן בנפשו של האדם תוך התייחסות למציאות החיים על כל רבדיה.

בית כנסת ידידיה, בו התארח הערב השלישי של קבצן 7, הוא בית כנסת של קהילה אורתודוקסית מודרנית הממוקמת בשכונת בקעה בירושלים. הקהילה נוסדה בשנת 1980, ומייסדיה שאפו ליצור קהילה המחויבת לערכים יהודיים מסורתיים, לצדק חברתי ולדמוקרטיה בחברה הישראלית. דרך חזונה החברתי, ידידיה מנסה לחצות גבולות המקובלים בימינו על יהודיים דתיים בארץ.

העובדה שבית כנסת ארח מופע מחול הייתה הזדמנות נדירה לחוויה ראשונית מסוגה שבקשה לחבר בין העולמות וליצור דו-שיח חדשני בין עולמות שנדמים כרחוקים.

מי פתח את הדלת?

אנסמבל כע"ת ואמנים אורחים.

קטמון