2011 עונת התרבות בירושלים
  • على قدميك
  • موسيقى
إشترك
twitter
facebook
סימפול קולקטיבי של המוסיקאים והצלילים של העיר המרתקת בעולם


 

לפתוח את העונה הראשונה שלנו עם קותימאן, היוצר הישראלי שהעבודה האודיו-ויזואלית שלוששמחנו  - ThruYOU - היא מהיצירות החשובות ופורצות הדרך במוזיקה של השנים האחרונות; כשהיא אורגת קטעים שונים מיו טיוב לכדי יצירה חדשה. לאחר שיצר בתחילת השנה את הטיזר המרהיב "My Trip to Jerusalem" (עבודה המבוססת על ביקור בן יומיים בעיר ושתי מצלמות HD יצירתיות) הגיע הזמן לדבר האמיתי. 

 
thru-jerusalem, היצירה החדשה של קותימאן, היא תוצאה של מסע בן כמה שבועות בין המוסיקאים השונים של העיר. קותימאן ביקר בדירות, בסטודיו ובחדרי החזרות של היוצרים המקומיים, אותם הקליט באודיו ווידיאו. בין השאר ניתן לראות ביצירה החדשה את אמן הבלוז הנודע לייזר לוייד (שהיה חתום באטלנטיק רקורדס, אבל מפגש קצר עם הרב שלמה קרליבך שינה את מסלול חייו), את גיא מר מהרכב הדג נחש, את סאפי סוייד - אחד מנגני הקאנון החשובים בעולם, את המרצ'ינג באנד האולטמטיבי - מארש דונדרמה, את עמנואל ויצטום על ויולה ועוד כמה עשרות מוסיקאים, בגילאים שונים, מלאומים שונים ועל כלים שונים - כולם מתוך העיר.בכל שנה ייבחר על יד העונה אמן אחד, אשר ילווה את העונה ויציג בהשראת העיר יצירה חדשה בבכורה בין לאומית. 

עבודתו הוגדרה על ידי טיים מגזין כאחת ההמצאות החשובות בעולם ויצירות נוספות שלו הוצגו במקומות שונים בעולם - בין היתר במוזיאון הגוגנהיים בניו יורק. קותימאן יוצר במיוחד עבור עונת התרבות עבודה חדשה השואבת את השראתה מקולאז' המוזיקאים המיוחדים בירושלים. 

 

מנהל אמנותי, עונת התרבות בירושלים: איתי מאוטנר



מוזיאון ישראל