באלבסטה

2011 באלבסטה
  • انتاج اصلي
  • على قدميك
  • اشترك
  • عرض فني
  • لقاء بمجموعة
  • انتصابة
إشترك
twitter
facebook
שוק תרבות צבעוני בסימטאות השמחות של מחנה יהודה


אחרי ההצלחה הרבה לה זכה האירוע ב2010, השוק הטוב במדינה שב לארח את החגיגה הגדולה מכולן. ערב רב של יוצרים, מוסיקאים, פסלים, שחקנים, משוררים וכאלה שאין להם עדיין הגדרה, חיו ויצרו בצמוד לסחורות השוק הטריות והצבעוניות ביותר.
השוק נשאר פתוח עד השעה 23:00 בלילה, והציע - נוסף לפעילות המסחרית הקבועה - מגוון אירועי תרבות, אמנות, קהילה ואוכל מדי יום ב' בחודש יולי 2011



צילומים: שניר קציר

בעקבות ההצלחה הכבירה של 2010, הודק הקשר בין הקהילה–הסוחרים-אמני ירושלים-באי השוק. כך, נולדו מספר פרויקטים מרגשים ומיוחדים:

קשה לי איתך, לא יכול בלעדיך - דיוקנאות בתנועה של / עם אנשי שוק מחנה יהודה: הבמאי והיוצר ביזי גולדברג הסתובב כמה חודשים בשוק מחנה יהודה, חמוש במצלמה וסקרנות עמוקה. לאחר שהייה בלתי מבוטלת בסימטאות השוק ולאחר העברת מספר סדנאות צילום עם קבוצה של סוחרים, יצא ביזי ביצירה חדשה השמה במרכז את הלב של השוק – הסוחרים והעובדים עצמם.

בטכניקה המשלבת בין דומם לחי, בין סטילס לתנועה, הפגיש ביזי את אנשי השוק עם עצמם, אל מול המצלמה. יחד עם הצלם גלעד ברעם, בסטודיו מאולתר אותו בנו בשוק, ביזי הושיב את הסוחרים על כיסא מעץ, כוון אליהם מצלמה וצלל לתוך שיחה – חלקה היסטוריות, חלקה עכשוויות, חלקה אישית – כולה אמיתית.

התוצאה – סדרה של פורטרטים נושמים, בהם הסוחרים ועובדי השוק נראים כאילו קפואים, אך מהר מאוד הקסם נחשף – הם בתנועה: מחייכים, פוקחים עיניים, מורידים את הראש כלפי מטה. ביחד עם התנועה העדינה של בבואתם, מופיעים חלקים מהסיפורים שלהם בכתב ידם. בכך נוצר תמהיל אמנותי מרתק, בשחור לבן, המוציא את הסוחרים מהבסטות ומעלה אותם על מסכי עולם האמנות והיצירה.

מרפסות פורחות: חצר נסתרת, המשמשת לחניה ופריקת סחורה, הפכה לגן פורח מרפסתי –קהילתי. ביחד עם התושבים שחיים מעל לחצר-חניה, עשרות פחים ישנים מולאו באדמה, קומפוסט וצמחים בצבעים שונים. צוותי באלבסטה סייעו בכל התהליך ובסופו של דבר עלו לדירות עצמם ותלו את העציצים מכל המרפסות. בפעולה פשוטה ומשותפת אחת – הפך חלל מוזנח לגן עדן של פרחים.

בובות ענק: בעקבות הצלחת מצעד בובות הענק ב2010, חבר באלבסטה אל היוצר אדם יכין, וביחד יצרו חוויה ענקית משותפת. התוצאה: מרפסות וגגות מולאו בציפורים שונות וצבעוניות. יכין, שמתגורר בשוק הרבה שנים ומעביר סדנאות לתושבים סביב, טען שמזה זמן רב הוא מחפש את הציפורים שנעדרות מהשוק. הוא צדק - הן הפכו את השוק לחגיגה של ממש.
למעלה למעלה: בהמשך להצלחה הגדולה של "במת הגג" בשנה שעברה ,שביקשה מהעוברים והשבים להרים עיניים כלפי מעלה ולראות אמנות ותרבות, השנה זכו לא מעט מרפסות וגגות ליצירה משל עצמם.

בוגרי בית הספר לתיאטרון חזותי ואמנים ויוצרים נוספים מהעיר השתלטו על הגגות והמרפסות ויצרו חוויה וזיואלית מרהיבה; מציורי ענק, דרך הבובות של אדם יכין ועד משחקי תאורה ייחודים שיטפסו על הקירות השונים – בקיצור, ירושלים של מעלה!

שוק מחנה יהודה